zaterdag 22 oktober 2011

Bizarste Kaddafi-quotes: 'Zwangere vrouwen kunnen best parachutesprong maken'


'Er is geen land op de wereld met een democratie, behalve Libië.' Was getekend, Muammar Kaddafi. De gisteren gedode oud-leider van Libië staat mede bekend om zijn bizarre quotes en vreemde retoriek. Zijn meest opvallende uitspraken op een rij.

'Dan moet ook niemand zeuren als we zwangere vrouwen vragen om parachutesprongen te maken.'

In een interview met Time in 1975 verdedigt Kaddafi zijn standpunt dat vrouwen vanwege hun natuurlijke 'defecten' achter het aanrecht thuishoren.

'Condoleezza Rice is mijn favoriete zwarte vrouw. (...) Ik ben trots op de manier waarop ze achterover leunt en bevelen uitdeelt aan Arabische leiders.'
Kaddafi tijdens een bezoek van de toenmalige Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice aan Tripoli.

'We kunnen het Isratine noemen.'

Kaddafi weet de oplossing van het Israëlisch-Palestijns conflict, zegt hij in 2009 tijdens een bezoek aan Georgetown University in Washington: de Israëliërs en Palestijnen moeten één staat krijgen.

'Mijn hele volk staat achter me, ze houden allemaal van me. Ze zullen voor me sterven om me te beschermen.'

Kaddafi was er begin maart nog van overtuigd dat de Arabische revolutie aan zijn land voorbij zou gaan.

'Kom uit jullie huizen, val ze aan in hun schuilplaatsen. Haal jullie kinderen van de straat. Ze drogeren jullie kinderen, ze voeren jullie kinderen dronken en sturen ze naar de hel.'

Kaddafi tijdens zijn beruchte tirade op de Libische staatstelevisie, nadat de revolte in Libië toch was losgebarsten.

'We zullen jullie wijk na wijk, huis na huis en kamer na kamer achternazitten. We zullen jullie in je kast vinden.'

Kaddafi tijdens diezelfde tv-toespraak.

'Ik heb al eerder tegen je gezegd dat zelfs als Libië en de Verenigde Staten met elkaar in oorlog komen, god verhoede het, zul je altijd mijn zoon blijven, en ik heb alle liefde voor je als zoon.'

Kaddafi in een brief aan de Amerikaanse president Obama, nadat Europese troepen de luchtaanvallen in Libië zijn begonnen.

'Het is een tactische terugtrekking. Het wordt martelaarschap of een overwinning. Als Libië in vlammen opgaat, wie kan het dan nog besturen? Laat maar branden.'

Kaddafi afgelopen zomer vanaf een onbekende locatie, nadat hij zich had teruggetrokken uit de hoofdstad Tripoli, die kort tevoren was ingenomen door de opstandelingen.

'Kaddafi zal het land van zijn voorvaderen niet verlaten. Wij zijn klaar om het gevecht aan te gaan in Tripoli en op elke andere plek, en tegen hen (de rebellen, red.) in opstand komen.'

Kadaffi enkele maanden geleden vanuit zijn schuilplaats.

'De jeugd is klaar om zich te verzetten tegen de ratten in Tripoli, en om de huurlingen af te maken. We zullen de Navo verslaan... De Libische bevolking moet de Navo niet. Dit is het uur van de waarheid. Wie niet vecht, gaat naar de hel.'

De stem van Kaddafi zou enkele maanden geleden geklonken hebben door luidsprekers in Bani Walid.



Bron: De Volkskrant




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

(c) ROLTRAP 2013 - redactie.roltrap@yahoo.com